Pagina's

zondag 29 april 2012

Bewogen weekje.

Afgelopen 1 1/2 week een periode met dokter- en ziekenhuisbezoek. Er is nu vastgesteld dat ik niet alleen in mijn rechterhand artrose heb maar ook een forse artrose in mijn linkerhand. De volle omvang begint nu langzaam tot mij door te dringen en het besef dat ik toch degelijk behoorlijke beperkingen heb. Eigenlijk heb ik bij alles pijn maar op de een of andere manier druk je dat weg en ben je eraan gewend tot het even hevig is. De chirurg stuurde mij door naar de ergotherapeut en daar had ik ook een heel confronterend gesprek en kwamen de emoties. Volgende week heb ik weer een afspraak en wordt er een spalkje/brace voor me gemaakt en het is te hopen dat ik daar baat bij heb want het enige alternatief dan nog is een operatie waarbij ze een botje weghalen, zodat de botjes iet meer over elkaar schuren. Daarbij liep ik ook nog bij de fysiotherapeut voor Ischias-achtige klachten en die vermoedde dat het uit mijn knie kwam omdat die vreselijk op blijft spelen en dat schijn je dan met andere gedeelten van je lichaam op te gaan vangen. Dus weer naar de huisarts en ook foto's van de knieƫn gemaakt. Dar zit dus aan de buitenkant ook Artrose nog niet erg genoeg voor een operatie gelukkig, maar toch. De fysio wordt er nu op aangepast en ik krijg nu iedere week oefeningen op toestellen om de beenspieren te versterken zodat ze de Artrose kunnen opvangen en ik moet doorgaan met afvallen. Ik ben gelukkig al 14 kilo kwijt maar dat is niet genoeg, dat moet er zeker nog een keer af. Wel fijn dat ik nu een stuk begeleiding heb door de ergotherapeut en nu maar het beste ervan hopen. Wat ik begreep moet ik meer rustpauzes inlassen en rust nemen en dat wordt heel moeilijk zal in het begin de kookwekker moeten zetten denk ik.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!
Groetjes,
Sieneke